Ramowy rozkład dnia

Uporządkowany plan dnia małego Przedszkolaka, jest ważnym elementem wychowawania i rozwoju. Przedszkolak przyzwyczaja się do pewnego rytmu dnia np: określone godziny posiłków, czynności higienicznych, zabaw i odpoczynku pomagają małym podopiecznym na dobrą organizację czasu.

Oprócz ramowego rozkładu dnia realizujemy założenia rozszerzonej podstawy programowej proponujemy: przedstawienia teatralne, koncerty muzyczne, spotkania z ciekawymi ludźmi, a także wycieczki plenerowe i zajęcia edukacyjne odbywające się w ciekawych miejscach. Przedszkolaki biorą udział w przeglądach i konkursach w różnych dziedzinach, odnosząc w nich nie małe sukcesy 🙂

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

Lp.

Godziny

 

Rozkład zajęć

1.

6.30-7.30

 

Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze.

Kontakty indywidualne, zabawy swobodne oraz  integrujące grupę, kontakty z rodzicami.

 

2.

7.30-8.30

 

Praca z zespołem dzieci lub indywidualna w ramach bieżącej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, praca z dzieckiem zdolnym, zabawy swobodne, tworzenie okazji do indywidualnych rozmów z dziećmi, zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne.

 

3.

8.30-8.40

 

Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.

 

4.

8.40-9.00

 

Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.

 

5.

9.00-10.00

 

Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne – zajęcia kierowane realizowane, według wybranego programu wychowania przedszkolnego.

 

Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania.

Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.

Prowadzenie obserwacji pedagogicznej.

 

II śniadanie.

 

6.

10.00-11.50

 

Zabawy organizowane i swobodne, zabawy, gry sportowe, ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.

 

Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.

 

7.

11.50-12.10

 

Przygotowanie do obiadu.

Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience.

 

8.

12.10-12.40

 

Obiad II danie – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.

 

9.

12.40-14.10

 

Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu.

 

Relaks – odpoczynek z możliwością spania dla dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.

 

10.

14.10-14.30

 

Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.

 

11.

14.30-15.00

Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.

 

12.

15.00-17.30

Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.

 

Lp.

Godziny

 

Rozkład zajęć

1.

6.30-7.30

 

Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze.

Kontakty indywidualne, zabawy swobodne oraz  integrujące grupę, kontakty z rodzicami.

 

2.

7.30-8.30

 

Praca z zespołem dzieci lub indywidualna w ramach bieżącej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, praca z dzieckiem zdolnym, zabawy swobodne, tworzenie okazji do indywidualnych rozmów z dziećmi, zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne.

 

3.

8.30-8.40

 

Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.

 

4.

8.40-9.00

 

Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.

 

5.

9.00-10.00

 

Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne – zajęcia kierowane realizowane, według wybranego programu wychowania przedszkolnego.

 

Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania.

Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. Religia

 

II śniadanie.

 

6.

10.00-10.30

 

Zabawy samodzielne dzieci (stolikowe, w kącikach tematycznych) przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem.

 

7.

10.30-11.00

 

Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia kierowane realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Prowadzenie obserwacji pedagogicznej.

 

8.

11.00-12.00

 

Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.

 

9.

12.00-12.10

 

Przygotowanie do obiadu.

Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience.

 

10.

12.10-12.40

 

Obiad II danie – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.

 

11

12.40-13.00

 

Zabiegi higieniczne

Relaks – odpoczynek, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.

 

12.

13.00-14.15

 

Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, ćwiczenia utrwalające wiadomości z  zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową.Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez N. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.

 

13.

14.15- 14.45

Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do posiłku: zupa – podwieczorek.

Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.

 

14.

14.45 – 17.30

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia twórcze w małych zespołach, prace  porządkowe w sali, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne. Zajęcia dodatkowe (np. logopedia). Rozchodzenie się dzieci, wymiana krótkich informacji z rodzicami.

 

Skip to content