Ramowy rozkład dnia
Uporządkowany plan dnia małego Przedszkolaka, jest ważnym elementem wychowawania i rozwoju. Przedszkolak przyzwyczaja się do pewnego rytmu dnia np: określone godziny posiłków, czynności higienicznych, zabaw i odpoczynku pomagają małym podopiecznym na dobrą organizację czasu.
Oprócz ramowego rozkładu dnia realizujemy założenia rozszerzonej podstawy programowej proponujemy: przedstawienia teatralne, koncerty muzyczne, spotkania z ciekawymi ludźmi, a także wycieczki plenerowe i zajęcia edukacyjne odbywające się w ciekawych miejscach. Przedszkolaki biorą udział w przeglądach i konkursach w różnych dziedzinach, odnosząc w nich nie małe sukcesy 🙂
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Lp. | Godziny
| Rozkład zajęć |
1. | 6.30-7.30
| Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy swobodne oraz integrujące grupę, kontakty z rodzicami.
|
2. | 7.30-8.30
| Praca z zespołem dzieci lub indywidualna w ramach bieżącej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, praca z dzieckiem zdolnym, zabawy swobodne, tworzenie okazji do indywidualnych rozmów z dziećmi, zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne.
|
3. | 8.30-8.40
| Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
|
4. | 8.40-9.00
| Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
|
5. | 9.00-10.00
| Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne – zajęcia kierowane realizowane, według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. Prowadzenie obserwacji pedagogicznej.
II śniadanie.
|
6. | 10.00-11.50
| Zabawy organizowane i swobodne, zabawy, gry sportowe, ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
|
7. | 11.50-12.10
| Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience.
|
8. | 12.10-12.40
| Obiad II danie – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
|
9. | 12.40-14.10
| Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu.
Relaks – odpoczynek z możliwością spania dla dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
|
10. | 14.10-14.30
| Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
|
11. | 14.30-15.00 | Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
|
12. | 15.00-17.30 | Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.
|
Lp. | Godziny
| Rozkład zajęć |
1. | 6.30-7.30
| Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy swobodne oraz integrujące grupę, kontakty z rodzicami.
|
2. | 7.30-8.30
| Praca z zespołem dzieci lub indywidualna w ramach bieżącej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, praca z dzieckiem zdolnym, zabawy swobodne, tworzenie okazji do indywidualnych rozmów z dziećmi, zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne.
|
3. | 8.30-8.40
| Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
|
4. | 8.40-9.00
| Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
|
5. | 9.00-10.00
| Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne – zajęcia kierowane realizowane, według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. Religia
II śniadanie.
|
6. | 10.00-10.30
| Zabawy samodzielne dzieci (stolikowe, w kącikach tematycznych) przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem.
|
7. | 10.30-11.00
| Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia kierowane realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Prowadzenie obserwacji pedagogicznej.
|
8. | 11.00-12.00
| Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
|
9. | 12.00-12.10
| Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience.
|
10. | 12.10-12.40
| Obiad II danie – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
|
11 | 12.40-13.00
| Zabiegi higieniczne Relaks – odpoczynek, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
|
12. | 13.00-14.15
| Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową.Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez N. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
|
13. | 14.15- 14.45 | Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do posiłku: zupa – podwieczorek. Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
|
14. | 14.45 – 17.30 | Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia twórcze w małych zespołach, prace porządkowe w sali, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne. Zajęcia dodatkowe (np. logopedia). Rozchodzenie się dzieci, wymiana krótkich informacji z rodzicami.
|